Wenche Myhre på Rockheim

Du trodde kanskje at Wenche Myhre var en avdanket artist med klippekort hos Se & Hør? Da tar du skammelig feil! Wenche Myhre er en av våre største og mest folkekjære artister. Hun regnes som Norges første internasjonale popstjerne, og gjorde stor suksess flere europeiske land.  Hennes reportoar omfatter alt fra revy, reklame, film, TV-underholdning, slagermusikk, teater og show. Det har eksistert hele 13 Wenche-fanklubber, og medienes enorme oppmerksomhet rundt hennes person viser hvilken stjerne hun faktisk er.

Rockheim har laget en utrolig flott utstilling til ære for Wenche Myhre, og i morgen, onsdag 1. juni, åpnes den med brask og bram.

Wenches verden - en fortreffelig utstilling på Rockheim!

Utstillingen blir kanskje en av de mest storslåtte museumsopplevelsene noensinne. Rockheim er kjent for sin oppfinnsomhet og interaktivitet, men Wenches verden er noe helt spesielt. Jeg har tatt en sniktitt bak kulissene, og det ligner ikke noe jeg har sett før. Selv den som misliker Wenche Myhres artistkarriere vil elske utstillingen. Tro mine ord.

Morgendagens åpning blir høytidelig. Rockheim får besøk av DD.MM. Kong Harald og Dronning Sonja, og de har med seg storhertugen og storhertuginnen av Luxembourg i følget. Luftforsvarets musikkorps og Rockheims eget husband skal spille, og i tillegg blir det en eksklusiv opptreden fra Wenche Myhre og Jan Eggum.

Showet starter rundt klokken 17.00, og det er gratis inngang for alle publikummere mellom 18.00 og 21.00. Jeg gleder meg til å ta imot besøkende i morgen, og ikke minst til å være med på åpningen av utstillingen!

Wenche har selv bidratt med mye til utstillingen på Rockheim. Bilde fra p3.no.

Dersom du bor i Trondheim og omegn bør du planlegge turen nå. Hvis du bor lengre unna – ta med familien på ferie til Trondheim! Rockheim er absolutt verdt turen (og det kan jo hende dere treffer på meg også?).

Dette innlegget er ikke sponset, men det burde nesten ha vært det.

Hvilket forhold har du til Wenche Myhre? Har du vært på Rockheim?

Dette innlegget ble publisert i Musikk og konserter, Nostalgi, Radiojente tipser, Ukas artist og merket med , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

6 svar til Wenche Myhre på Rockheim

  1. Agleh Nosavggyrt sier:

    Sukk.. Dette er slikt som jeg med tiden kommer til å angre mer og mer på at jeg gikk glipp av. Men siden jeg har hjemmeeksamen må jeg fint finne meg i å tilbringer dagene med å sture foran skjermen og prøve å få Word-dokumentet til å fylles opp med noe fornuftig. Så gøy at du gjør oss obs på dette! Får vi kanskje et referat fra åpningen også, vi teitinger som ikke kunne være der?

    • Radiojente sier:

      Jeg skal se om jeg rekker å skrive et! Jeg er egentlig altfor travel til å rekke blogging de neste par ukene, men noe må jeg da få lirt av meg. Utstillingen står til 30. desember, så alle får uansett god tid til å se den. :)

    • Radiojente sier:

      Kom på at det egentlig ikke er noen vits i å skrive et referat, for jeg så jo faktisk ikke åpningen. Jeg sto inne i utstillingen og passet på da kongen, dronningen, storhertugen og delegasjonen kom. Fikk verken med meg Wenche Myhre, Jan Eggum, Luftforsvarets musikkorps eller husbandet. Jeg fikk derimot vekslet noen ord med Wenche, og hun virket svært fornøyd med opplegget og utstillingen i seg selv.

  2. Peter sier:

    Jeg har vært på Rockheim ! Jeg er fra Tyskland and I have been to this special exhibition about Wencke (dette er tysk) Wenche Myhre. The exhibition and Rockheim is highly recommended ! Jeg er en store fan om Wenche Myhre. Interested in contact with other fans of her . . .
    Hilsen fra Tyskland
    Peter

  3. Alice Käfer sier:

    Peter var ikke den eneste fan fra tysktalende land som kom til Rockheim/Trondheim. Jeg og mannen min, vi kom fra Østerrike var også til stede i sommeren. Vi møtet også venner fra Sveits og Tyskland der! Var imponerende: Wenches klær, hennes priser, plater (cover/ gullplater), mange avisutklipp på veggen selv en Wenche-tapet hadde de. Mange kort filmutklipp kan du få se ved siden av Titten Tei-dukke og alterego-dukke Wenche hadde med seg 1997 på norgesturne.
    Vi nyttet mulighet å karaoke-synge (knallrotes Gummiboot, katta vår og la meg være ung). Min yndligssang var katta vår.
    Der kan du også få se fansen har samlet og laget og mange fler.
    Stort sett en kjempeflott utstilling ”Wenches verden” og for norsk populærmusikk fra 1950-tallet og frem til i dag. Selv om jeg synes navnen ”Rockheim” er ikke så veldig treffende. Er jo ikke bare rockmusikkens verden er jo et museum for visesang/populær og rock musikk

Legg igjen en kommentar

