Små gleder

Du vet den gode følelsen du får når du kjenner lukten av nyslått gress for første gang på lenge? Eller velbehaget smaken av årets første soft-is gir? Gleden ved få en trivelig tekstmelding fra noen du ikke har hørt fra på lenge? Den sårt tiltrengte klemmen fra bestevennen din? Smilet til kassadama på butikken? Det er småtingene som gir den ekstra piffen du trenger på en ellers grå dag.

Jeg har skrevet flere innlegg om hverdagens katastrofer, det å føle seg feit, dårlig språkbruk og andre halvnegative, men humoristiske innlegg. Det har vært altfor få glade bloggposter her på haugen i det siste, og derfor tenkte jeg nå å rette fokus mot de små gledene en opplever på helt vanlige dager. De er nemlig ofte de beste.

Dette gjør meg glad:

  • Å spise søndagsmiddag på en tirsdag.
  • Å se at ansiktet har fått litt farge på grunn av solskinnet.
  • Å oppdage at jeg har brukt mindre penger enn jeg trodde.
  • Å huske at det finnes flere grønnsaker enn potet.

En mindre kjedelig middag: Gulrot, purreløk, rødbete, pastinakk og potet.

  • Å våkne av at det er for varmt (ute!) til å sove videre.
  • Å få hyggelige telefoner med gledelige budskap.
  • Å kjenne at jeg begynner å like jogging.
  • Å finne ut at borettslaget tilbyr gratis terrasseolje.
  • Å se at det blomstrer og gror i bedet selv om jeg har glemt å gjødsle, kalke og fylle på med ny jord de siste hundre årene.

Tulipanene i solveggen min.

  • Å høre kjæresten si de tre magiske ord – helt uten forvarsel.
  • Å ta en dusj etter å ha vært skikkelig svett og skitten.
  • Å dra til frisøren og bli fornøyd.
  • Å være på lufta og snakke til titusener av mennesker.
  • Å komme over den skiva jeg har lett så lenge etter – til en fornuftig pris
  • Å få latterkrampe av noe ingen andre ler av.
  • Å oppdage at det er tilbud på det jeg planla å kjøpe i matbutikken.
  • Å få uventet besøk fra en gammel venn.
  • Å slå på radioen og høre ei låt jeg likte da jeg var liten.
  • Å få et smil fra en vilt fremmed på gata.
  • Å innrømme for meg selv at det jeg skriver kanskje betyr noe for den som leser.
  • Å spise litt godteri – selv om jeg ikke har lov.
  • Å kjenne at jeg er enda et steg nærmere drømmen min.

Det var det jeg kom på akkurat nå. For en flott dag! Hvilke små gleder er viktige for deg?

Dette innlegget ble publisert i Hverdag, Inspirasjon og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

