Hverdagskatastrofer

Du spenner alle musklene i kroppen. Blodet bruser og hjertet banker raskere. Lett irritasjon har gått via moderat sinne til vilt raseri. Du har lyst til å ta livet av noen – aller helst deg selv. Tror du ikke den forbaskede skolissa åpnet seg igjen?

Hverdagskatastrofer. De verste som er. Hvem bryr seg om sultne barn i Afrika, jordskjelvofre i Japan og Haiti, krigsrammede i Midtøsten og arbeidsledige svensker når det er tomt for varmtvann? Ingen. Stakkars, stakkars deg.

For å kvalifisere til å ha en så grusom dag, må du bli utsatt for minst én av disse hendelsene:

  • Du skal i et viktig møte, men stilte vekkerklokka feil og forsov deg.
  • Du har glemt å vaske undertøy. Bokseren har allerede blitt vrengt og brukt på nytt.
  • Glidelåsen på buksa di lider av kronisk åpning. Siden du glemte å vaske undertøy, har du heller ikke dette på deg. Det er synlig.
  • Ute er det smeltevær, regn og store søledammer. Støvlene dine lekker og du blir våt på sokkene.

fml

  • Sokkestrikken er slapp. Sokken sklir av foten og legger seg i en klump fremst i skoen.
  • Brødskiva du nettopp smurte til matpakken faller med påleggssiden ned.
  • Det blåser ute, og det lange håret ditt klistrer seg til leppene du forsøkte å pynte med klissete lypsyl.
  • Du mister bussen fordi den kom før tiden.
  • Du venter på neste buss. Der får du ståplass.
  • Du kommer på jobb og oppdager at det er helligdag. Du har egentlig fri.
  • Den gamle damen foran deg i køen betaler 6782,50 med 50-øringer. De skal tross alt ut av produksjon om ikke lenge, og da er det viktig å bli kvitt de ørene man har til overs.
  • Etter handleturen har du glemt hvor du parkerte. Bilen din er svart, og det er alle de andre bilene også.

fffffffuuuuuu

  • Potetene svir seg og kjøttet blir brent. Ungene liker ikke fisk.
  • Du har trent, men glemte å ta med håndkle. Derfor drar du hjem for å dusje. Der oppdager du at romkameraten din har brukt opp alt varmvannet.
  • Magefølelsen vitner om at en brutal ladning snart lander i doskåla. Du får det unna, men det er tomt for dopapir.
  • Du får e-post fra noen du trodde var en potensiell arbeidsgiver. Det står «Vi har nå ansatt den vi mente var best egnet for stillingen. Det ble dessverre ikke deg denne gangen. Du er velkommen til å søke ved en annen anledning.»
  • Du heier på Rosenborg. De taper for Brann.
  • Du har fått en ny nabo. Det er Arnie Skiffle-Joe, og han spiller opp til dans i etasjen over deg. Hver natt.

FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU FML!!!1

  • Du har bare en kanal på TVen. Det er TV3, og de har bestemt seg for å sende Paradise Hotel-maraton.
  • Internett-tilkoblingen din er nede, og iPhonen din er det selvfølgelig ikke noe hjelp i.
  • Du setter på radioen. De spiller Celine Dion.
  • Du har så lite å gjøre at du leser om hverdagskatastrofer. Så blir du provosert og får lyst til å skrive en sint kommentar.
  • Du oppdager at blogginnlegget var ment som en spøk, men kan ikke trekke tilbake kommentaren din.
  • Du får lyst til å synke ned i jorda, men vet at det ikke er praktisk mulig.
  • Du har ikke råd til å reise til et sted der det finnes kvikksand.
  • Sinnet har ikke forsvunnet – til tross for at du har lest dette blogginnlegget.

Jeg kunne fortsatt i en evighet. Har du flere hverdagskatastrofer på lager? Fyr løs!

Dette innlegget ble publisert i Humor, Hverdag og merket med , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

7 svar til Hverdagskatastrofer

  1. Hahhahahaha!! Og damer med 50-øringer ja. Kan jo fort bli en realitet det nå… Sånne dager er ikke noe bra, men det går jo over. Jeg blir sur og skjeller ut ting som ikke lever uansett og bare ler av meg selv, det hjelper jo.

  2. Eva sier:

    Akkurat sånn der så tærne mine ut da jeg kom hjem fra trening i dag! Jogge i regn var mindre lurt (men jeg følte meg nokså sprek etterpå). Jeg skal straks gå til jobb og er litt spent på om varmekablene på badet har klart å tørke skoene mine i løpet av ettermiddagen.

    • Radiojente sier:

      Det er derfor en jogger på tredemølle! Fjernsyn og oppholdsvær – hele dagen. Heldig du som har varmekabler på badet. Det kan jeg se så langt etter at det kvalifiserer til enda et punkt på lista.

      Hvordan går det med deg, forresten? Savner bloggen din!

  3. Tilbaketråkk: Hvorfor jeg ikke takler når folk syter « Veros Mentale Godtepose

  4. Dette vet jeg ALT om! Jeg kan bli så eitrandes forbanna i blant at jeg nesten skulle tro jeg får drypp *skratte*. Jeg er glad jeg har kvittet meg med det meste av irritasjonsmomenter i livet mitt. Eller jeg er altså «Fri og singel» som det kanskje egentlig heter!

  5. Tilbaketråkk: Noen ganger er jeg feit | Radiojente

  6. Tilbaketråkk: Små gleder | Radiojente

Legg igjen en kommentar

