Dagens fangst

Tittelen på dette innlegget betyr som regel «her er all sminken, skoene og klærne jeg kjøpte/fikk sponset i dag». I min verden betyr det derimot hvor mange nye plater jeg har anskaffet. I hvert fall i dag. Jeg har nemlig vært innom Trøndersk CD- og platemesse, skivehimmelen jeg omtalte i går.

Jeg rasket med meg seks LP-er og kunne med letthet kjøpt enda flere. Men siden jeg ikke har fått lønn ennå, lot jeg være. Heavy Load-platene får med andre ord vente til neste gang. Sukk… Her er fangsten:

Praying Mantis - "Time Tells No Lies" (1981), 180 kroner (så den til 400 også). Denne har jeg hørt mye bra om. Og så kult cover, da!

Denne har jeg trua på! Assassin - "Interstellar Experience" (1988), 150 kroner.

Denne har jeg vært på utkikk etter. Forbidden - "Twisted into Form" (1990), 150 kroner.

Visstnok ikke deres beste, men når Virgin Steele - "Guardians of the Flame" (1983) koster 50,- slår jeg til.

Tokyo Blade - "Warrior of the Rising Sun" (1985), 120 kroner, er riktignok ei samleplate, men her finnes også det beste av det beste.

Det er delte meninger om Bathorys "Octagon" fra 1995, men jeg fikk den tross alt gratis!

Ikke så verst, eller hva? Den siste plata hadde jeg nok aldri kjøpt, men når en får sjansen til å få noe gratis slår en selvfølgelig til. Jeg var egentlig ferdig med å handle da en av de svenske selgerne stoppet meg. Han ga meg 100 kroner og sa jeg skulle få velge en av platene hans mot at jeg gikk og kjøpte en hamburger til ham. Som sagt, så gjort. Jeg gikk et par hundre meter, kjøpte en burger, leverte den til ham og fikk plukke ei plate. Synd han ikke hadde noe jeg faktisk var ute etter, men hei, det er ikke hver dag man får 200 kroner!

Nå gleder jeg meg bare til å lytte gjennom platene. Perfekt lørdagssyssel. Og neste gang det blir platemesse skal denne bli min:

400 kroner kan jeg alltids avse.

Hva med deg? Har du i det hele tatt hørt om noe av dette? Eller vurderer du å slutte å lese bloggen min fordi den er så obskur?

Dette innlegget ble publisert i Musikk og konserter og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

4 svar til Dagens fangst

  1. Hjelpes, skumle plater!! Hahaha. Holder meg til nerdegreier og mat jeg altså ;) Men gøy med messe da! For dere samlere!! Haha, pocky-messe! La ut en i dag forresten.

    • Radiojente sier:

      Skumle? Neida, de er så trivelige, så! :D Plater er også nerdegreier. Jeg påberoper meg retten til å være nerd, nemlig.

      Haha, Pocky-messe! x’D Det verste er at det sikkert hadde vært MER å velge mellom på ei Pocky-messe enn på ei platemesse. Leste den, forresten. :p

  2. siljeste sier:

    Jeg leste først «Praying Mantits.» xD

Legg igjen en kommentar

