Moro med Gaddafi

Det er utrolig hvor mye moro som dukker opp i kjølvannet av katastrofer, religionskonflikter, kriger, demonstrasjoner og politiske protester. Galgenhumoren lenge leve!

Bilde fra stalinsmoustache.wordpress.com.

Egypt og Mubarak er allerede gammelt nytt . I går var det NRKs Petter Northug-fadese som var i søkelyset. Nå er det Libya og Muammar al-Gaddafi som gjelder. Eller… Når jeg tenker meg om er det også gammelt nytt. Men det er like fullt artig! Kall meg smakløs, men jeg ler og smiler når jeg kommer over blogginnlegg som harselerer med i utgangspunktet alvorlige saker.

JanO har skrevet et glimrende innlegg om Gaddafis superbe sans for mote. Jeg flirte så mye at jeg fikk vondt i magen. Og JanO har rett. Denne lavt elskede mannen har litt av en estetisk innsikt.

Hvordan i all verden kan det libyske folk mislike denne mannen? Han er jo en krysning av Michael Jackson og Prince!

I vår har mange motehus satset på varme, brune, gule og røde farger. Gaddafi følger trenden.

Hva snakker du om, Putin? Jeg synes han ser flott ut, jeg!

Arabistens blogginnlegg, «50 måter å stave Gaddafi på, eller: arabisk for journalister«, er særdeles underholdende, men også lærerikt. Det er tydeligvis mye å passe på når man skal transkribere fra arabisk til norsk.  Som den språk-, grammatikk- og dialektentusiasten jeg er, er artikkelen som musikk i mine ører. Eventuelt som, øh, noe pent i mine øyne. Dessuten liker jeg å se andre gjøre feil. In your face, Aftenposten og Dagbladet! (Finnes det et norskere uttrykk for det?)

Apropos språk: Stikkordene/søkeordene jeg har lagt til i dette innlegget er kontroversielle og orgasmiske på samme tid. Jeg kommer til å få hundremillioner treff, masse hat-e-post og enormt mange grufulle kommentarer. Hurra!

LOLZ gaddafi forever alone

La oss håpe det nettopp er det Gaddafi blir, forresten. Forever alone.

Dette innlegget ble publisert i Blogganbefalinger, Debatt, Humor, Nyhetsbildet og merket med , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

4 svar til Moro med Gaddafi

  1. Veronica/Mentale Godtepose sier:

    Hahaha! Gleder meg til å lese hvorfor Gaddafi har hundre navn. Og in your face? «I tryne på rei?» mulig jeg hører for mye på østkantrap. Han er så stygg uansett, går jo rundt i gardin og truer folk. For en type!!

  2. Heidi Larsen sier:

    hehehe . Morsomt ! Men jeg må inrømme at jeg får en creepy følelse av å se på den mannen der. Han er syk han :O

  3. Heidi Larsen sier:

    Arti det bildet der han ligne på mj og prince da ! haha

Legg igjen en kommentar

