Jeg har fått jobb!

Jeg har fått en drømmejobb som guide på det nasjonale opplevelsessenteret for pop og rock – Rockheim! For et par uker siden ble jeg tipset om ledige stillinger på Rockheim. Jeg ringte stillingsansvarlig og presenterte meg selv, og sendte søknad samme dag. Søndag ble jeg oppringt og spurt om jeg ville komme på intervju, onsdag «slo jeg på sjarmen» og fredag hadde jeg jobben!

Jeg er veldig glad og svært stolt, for det var mange søkere og få stillinger. Vi begynner med opplæringen om litt over en uke, og etter det skal jeg kunne jobbe som guide, stå i museumsbutikken og selge billetter. Foreløpig er det snakk om en deltidsjobb, men det gjør ingenting. Jeg gleder meg til å formidle pop- og rockhistorien til ivrige og interesserte besøkende.

Rockheim sett fra forsiden. Bilde fra bibsys.no.

Rockheim er et flott, interaktivt og innholdsrikt museum med en fast utstilling og en skiftende utstilling (akkurat nå er det Jukeboksens tur), scene, selskapslokaler, restaurant og mediatek. Rockheim er et sted man vil komme tilbake til, igjen og igjen.

Jeg vokste opp med 1950- og 1960-tallets rock og beatpop, har et nært forhold til 1970-tallets prog, 1980-tallets pop og heavy og 1990-tallets black metal. Jeg kjenner den norske musikkscenen som min egen bukselomme, og kan ikke se for meg særlig mange artigere arbeidsplasser enn Rockheim akkurat nå. Jeg er så glad!

Tidslinjevegg med bilder fra 1950-, 1960-, 1970-, 1980-, 1990- og 2000-tallet. Bilde fra achimkern.de.

Kommer DU på besøk?

Oppdatering: Oi, nå må jeg faktisk endre bloggens undertittel. Jeg søker jo ikke etter jobb mer.

Dette innlegget ble publisert i Jobb og studier, Musikk og konserter og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

6 svar til Jeg har fått jobb!

  1. Ostar sier:

    :D :D :D Gratulerer en stor haug! Hahaha, genialt. Håper bare du får fulltid etter hvert og du skal garantert besøkes en gang etter du har startet din museums kariere :D Iiiiiiiiiih!

  2. Veronica/Mentale Godtepose sier:

    Wow!!! Ikke noe er jo bedre enn å få noe man brenner for!! Gratulerer!

  3. ina sier:

    Å, moro!! Gratulerer :D

  4. Eva sier:

    Hipp hurra! Så superbra, gratulerer med drømmejobb! Jeg kommer på besøk jeg, det hadde vært gøy med en guidet tur rundt. Av en eller annen grunn har jeg faktisk ikke kommet meg på Rockheim ennå, men det må jeg jo gjøre noe med nå.

Legg igjen en kommentar

