Spørsmålsrunde 1: første del

Jommen sa jeg smør! Etter at jeg begynte å mase på dere kom det inn haugevis med spørsmål. Mange av dem krever lengre svar, så jeg har valgt å svare i to omganger. Del to kommer sannsynligvis i morgen. Håper dere blir fornøyd med svarene!

Om du kunne velge EN av supermanns superkrefter, hvilken ville det vært? Og hvorfor?
Supermann er litt av en kar. Han har så mange ulike og bruksnyttige krefter at det nesten er umulig å velge. Men siden jeg ville jeg valgt å kunne fly. Hvis Supermann flyr like fort som han beveger seg kunne jeg, med de samme kreftene, med letthet reist rundt i hele verden uten å betale en krone. Men dersom jeg fortsatt hadde studert, hadde jeg kanskje valgt fotografisk minne. Kjekt å ha når en skal opp til eksamen. Hørselen min er allerede plagsomt god, jeg har ikke behov for å se gjennom klærne til folk og jeg tror ikke jeg har noen fiender som vil drepe meg akkurat nå. Derfor trenger jeg verken superhørsel, røntgensyn eller usårbarhet.

Og – om du hadde sittet foran en peis og grillet marshmallows, og den tok fyr, ville du prøvd å slukke den eller bare latt den brenne?
Jeg ville bare ristet på den til den sluttet å brenne. Eventuelt ristet til den brant opp. Brent marshmallows er uansett ikke noe godt. Den skal være gyllenbrun.

Til slutt; Du skal kaste deg ned en trapp og har tre madrasser til disposisjon. Ville du plassert dem i trappen og siktet deg inn med en gang, eller i enden av trappen og satset på at du får kastet deg langt nok?
Hvor lang er trappen da, smarting? Dersom det hadde vært en kort trapp ville jeg lagt madrassene i bunnen av den. Jeg kan nemlig hoppe ganske langt. Men om det hadde vært en lang trapp ville jeg nok plassert dem i trappen og siktet meg inn.

Favorittfilm(er)?
Sällskapsresan. Ingen over, ingen ved siden. Jeg har ikke lyst til å nevne andre filmer en gang, selv om det finnes mange andre jeg liker.

Berra og Robban, to av typene i Sällskapsresan 1.

Samler du på noe?
Da jeg var liten samlet jeg på alt jeg kom over. Småstein, skjell, godteripapir (måtte jo ha til «butikken» min), kroneistopper, såper, servietter, glansbilder, klistremerker osv. I dag samler jeg stort sett bare på tegneserier, plater og bandskjorter. Jeg har komplett Donald Duck & co fra 1989-2009 og alt som har kommet ut av Pondus-, Nemi-, M-, Rutetid-, Smult-, Eon- og Kollektivet-blader. Egentlig synes jeg ikke seriene er spesielt bra lenger, men jeg kan ikke slutte nå. Ellers har jeg rundt 800 CD’er, LP’er og kassetter og ca. 80 t-skjorter. Det kjøper jeg derimot bare når jeg har råd. Og det må være bra.

Verste uvane?
Å ha føttene på bordet kan vel karakteriseres som en dårlig vane? Mer har jeg ikke lyst til å utlevere, haha.

Har du gått i pysj på matbutikken?
Nei, men jeg har gått i en rosa fleecebukse med bilde av søvinge rotter på. Fikk 50 kroner av hun jeg bodde med for å gjøre det.

Hvorfor har du flere lesere enn meg? (FFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUU)
Fordi jeg er kulere, tøffere og penere enn deg! Neida. Kanskje fordi jeg blogger ofte, spammer Facebook og Twitter, pinger innlegg og bruker lure søkeord? Jeg vet ikke. Men så vet jeg heller ikke hvor mange lesere du har. ;)

Synes du skjegget til kronprinsen er kult?
Kult og kult. Velstelt ansiktshår er alltid bra! Jeg tror kronprinsen ville sett yngre og mindre mandig uten. Og det går jo ikke når han en dag skal bli konge, vet du.

Hva ville du servert hvis du hadde vært med i 4-stjerners-middag?
Hyl! For en drømmesituasjon det hadde vært. Jeg er faktisk usikker på om jeg ville laget noe nytt og spennende jeg aldri har laget før (samboeren min er litt kresen, så jeg får ikke eksperimentert så mye som jeg ønsker), eller om jeg ville ha slått til med kalkun og tilbehør. Det ble svært vellykket forrige gang. Dessuten er det noe de fleste liker og spiser. Til dessert ville jeg ha laget sjokolademousse med appelsin. Ja, og så hadde jeg sikkert fått slakt fordi jeg serverte vann i stedet for vin.

Hvilket barne-tv program (der var det vanskelige bind-estrek-probl-emet igjen!) likte du best da du var liten?
(Jeg tror barne-TV-program er riktig.) Jeg elsket Portveien 2, Brannmann Sam, Jaja og Paja, Ducktales og Janosch. Jeg hatet derimot Pinny og Victor, Kanutten og Skomakergata.

Eli Rygg var et blidt fjes på barne-TV. Bilde lånt fra nrk.no.

Har du noen kallenavn?
Egentlig ikke. Mange har forsøkt, men ingen har blitt hengende ved meg. Steinhelle klinger liksom ikke så bra, og det mødre og kjærester kaller deg er det ingen andre som bruker.

Hva synes du om disse brillene?

ER DET MOTE? I SÅ FALL ELSKER JEG DEM! Øhm, nei. De minner meg om Elton John. Han hadde kledd dem. Jeg ser også at dama på bildet passer dem godt. Hallo, lilla hår og «jordbær-cupcake» på hodet? Jeg sier ikke mer. (Oppdatering: Haha! Jeg så ikke at det var Fam Irvoll først. Men dama skifter hårfarge så ofte at jeg mener jeg er unnskyldt.)

Jeg elsker bildebruken i dette innlegget. Og siden du har spørsmålsrunde, kan jeg tvinge deg til å finne svaret på noe jeg har lurt på en liten stund, men ikke orket å google: Hva er historien bak “trollface” (han ekle som gliser)? Hvorfor har han blitt en “ting” (selv om det er ganske innlysende)?
Trollface er er en meme som kommer fra MS Paint-tegneserie av en deviantART-galning som kaller seg Whynne. Første gang fjeset kom til syne var på 4chan i november 2008. Trollface skulle vise seg å passe perfekt til formålet «trolling på nettet». Problem? Les mer på Encyclopedia Dramatica.

Jeg utfordrer deg også til noe annet, men det er såpass stort at det kanskje bør bli et eget innlegg: Vis fram yndlingssko, -skjerf, -hansker, -kjole, -skjørt, -antrekk i ekte motebloggstil. Fortell hvorfor du liker dem, hvor de er fra og hva de kostet. JEI!
Jepp, det blir et eget innlegg. Urk. Jeg gruer meg allerede.

Enn du da, som har samboer og alt? Jeg syns jo du kan kalve først.
Jeg har ikke lyst på barn ennå, og jeg er lei av at folk spør. Vi er enige om at vi har lyst på unger senere, men nå skal jeg få meg jobb og J skal studere ferdig. Vi har så mye vi vil gjøre før eventuelle barn kommer og tar all oppmerksomheten. Vi har også lyst til å flytte litt rundt (kanskje til Oslo eller Bergen), så det passer rett og slett ikke. Men: hadde jeg blitt gravid nå hadde jeg sikkert beholdt det. Og jeg tror vi skal få den første før jeg blir 30. Hvem vet. Jeg hater spørsmålet. Men ja, Eva. Du skal få sitte barnevakt.

Hva er dine 5 favorittblogger?
Akkurat nå står Iselin Pettersen, søsteren min, Heidi Øksendal, Fotballfrue og Tegnehanne øverst på lista. Jeg liker alt fra blogger mange ser på som «overfladiske», sminkeblogger, moteblogger, reiseblogger, temablogger og hverdagsblogger. Det viktigste er at bloggerne skriver godt. Jeg har anbefalt noen blogger tidligere, men jeg endrer og utvider stadig søket. Det er kanskje på tide med en ny anbefalningsrunde.

Det var det for denne gang. Hold dere fast, for i morgen kommer resten! :D

Dette innlegget ble publisert i Spørsmålsrunder og merket med . Bokmerk permalenken.

4 svar til Spørsmålsrunde 1: første del

  1. Ho Hege sier:

    Vann i steden for vin! Kunne i det minste kjørt på med saft eller brus eller noe om du ikke vil servere vin. _VANN_ til middagsselskap! Jeg har ikke ord.

    • Radiojente sier:

      Haha, jeg VISSTE det ville komme kommentarer. Vann er den beste drikken uansett mat. Brus og saft er tøysedrikker. Drikke med smak er generelt en unnskyldning for å skjule smaken av dårlig mat. Fysj og føy.

Legg igjen en kommentar

