Hva? Lurer dere ikke på noe som helst?

Jeg trodde folk elsket spørsmålsrunder. Men tydeligvis ikke. Ikke mine lesere i hvert fall. Siden mandag har hundrevis av mennesker vært innom bloggen, men ingen har stilt et eneste spørsmål. Hvordan skal det gå med spørsmålsrunden min da?

Til og med tolvåringer med fem daglige besøkende, som sannsynligvis er vennene deres, får tusen spørsmål om alt fra seksuell debut til yndlingsfarge, hvor de ser seg selv om ti år, hvordan de får så fin hud, hvor de har kjøpt den kjolen og hvorfor de ikke spiser kjøtt. Jeg, derimot, har ikke fått noen.

Er jeg så flink til å forklare og fortelle at ingen trenger å lure på noe? Eller tør dere bare ikke å spørre i frykt for å drite dere ut? Det er nesten så jeg begynner å gråte her. Dere hater meg. 

Neida, jeg tuller. Men det hadde vært moro dersom noen av dere stilte et par spørsmål hver. Du kan godt være anonym. Du kan gjerne stille idiotiske, pinlige, saklige eller artige spørsmål. Du gjør som du vil. Bare du spør! Jeg klør nemlig etter å svare.

Og nei, det heter ikke «å spørre spørsmål». Det blir som smør på flesk. En stiller spørsmål. Nemlig.

Så? Er det noen som vil være med på å drite meg ut? :)

Svarfrist: mandag klokken 00.00. Problem?

Dette innlegget ble publisert i Spørsmålsrunder og merket med , . Bokmerk permalenken.

16 svar til Hva? Lurer dere ikke på noe som helst?

  1. Lene sier:

    ÅKEI da! Jeg kan godt stille noen spørsmål, siden jeg uansett har skulka forelesning i dag. Vi kjører noen spørsmål, i skoledagbok-style (du må forresten skrive et innlegg om bruk av bindestrek, jeg kan ikke bindestrek!)

    1. Favorittfilm(er)?
    2. Samler du på noe?
    3. Verste uvane?
    4. Har du gått i pysj på matbutikken?
    5. Hvorfor har du flere lesere enn meg? (FFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUU)
    6. Synes du skjegget til kronprinsen er kult?
    7. Hva ville du servert hvis du hadde vært med i 4-stjerners-middag?
    8. Hvilket barne-tv program (der var det vanskelige bind-estrek-probl-emet igjen!) likte du best da du var liten?
    9. Har du noen kallenavn?
    10. Hva synes du om disse brillene? http://static.vg.no/drfront/images/2011-02/08/70-22694d4e-de417f8a.jpeg

  2. siljeste sier:

    Jeg elsker bildebruken i dette innlegget. Og siden du har spørsmålsrunde, kan jeg tvinge deg til å finne svaret på noe jeg har lurt på en liten stund, men ikke orket å google: Hva er historien bak «trollface» (han ekle som gliser)? Hvorfor har han blitt en «ting» (selv om det er ganske innlysende)?

    Jeg utfordrer deg også til noe annet, men det er såpass stort at det kanskje bør bli et eget innlegg: Vis fram yndlingssko, -skjerf, -hansker, -kjole, -skjørt, -antrekk i ekte motebloggstil. Fortell hvorfor du liker dem, hvor de er fra og hva de kostet. JEI!

    Får du bættre vær fornøyd.

  3. Eva sier:

    SV: Gravid, jeg? Nei, heldigvis ikke. Det får bli en stund til ennå. Enn du da, som har samboer og alt? Jeg syns jo du kan kalve først.

    • Radiojente sier:

      Bor ikke dere også sammen, da? Spørsmål besvares på mandag, forresten. :p

      • Eva sier:

        Nei, vi bor ikke sammen. Egentlig bor jeg sammen ei venninne i Ila, jeg. Jeg bare er veldig mye hos Vebjørn. Mystisk, egentlig, siden min leilighet er finere. Større. Mer jentete (overraskelse!). Renere. Alt det der.

        Jeg forventer selvsagt et svar på: Når blir det kalving, og får jeg sitte barnevakt når det kommer unger? Jeg er en flink barnevakt, altså. Jeg er en racer på å bytte bleier på voksne, så det kan ikke være så mye verre på unger. Dessuten har jeg en anstendig samling Disney-filmer. Unger pleier å like dem.

  4. Me, myself and I sier:

    Jeg var litt usikker på hvor jeg skulle legge denne kommentaren, om jeg skulle legge den under «Rask og enkel tomatsaus» eller om jeg skulle legge den her. Det ble her da, siden dette er ditt ferskeste innlegg.

    Dette er faktisk første gang jeg er innom bloggen din, så jeg har vel egentlig ikke så mange spørsmål på lur. Det første jeg gjør når jeg titter innom en ny blogg er å først sjekke alle innleggene som ligger på forsiden, er jeg fornøyd undersøker jeg ting litt nærmere. Og dette lover da bra :-)

    Jeg tror jeg skal prøve den tomatsausen din. Når jeg lager tomatsaus til pizza så blander jeg kun hermetiske hakkede tomater med en liten hermetisk boks med tomatpuré og putter i litt oregano, basilikum og pepper. Det er ikke tomatsausen som er essensen i pizza, men fyllet! Sausen skal liksom bare gjøre pizzaen litt mer saftig. Denne svææært så enkle pizzasausen min har blitt godt mottatt. Men nå skal det sies at min pizza består av en tynn italiensk bunn (selvfølgelig hjemmelaget) og da er det heller ikke så mye saus som skal til.

    Ja, ok da.. du skal få et spørsmål (egentlig bare for syns skyld, siden jeg la kommentaren min her, men det hadde jo vært interessant å visst også):
    – Hva er dine 5 favorittblogger?

    • Radiojente sier:

      Så hyggelig at du kommenterer. :D Jeg blir alltid glad når ferske lesere titter innom. Moro at du tør stille spørsmål også.

      Jeg brukte denne tomatsausen til pasta. Da er det ofte greit med litt ekstra smak. Men jeg er enig i at pizzaen ikke nødvendigvis trenger samme type saus (med mindre man bare vil ha tomater som fyll, hehe). Jeg skal sjekke ut bloggen din også! Her har vi bare pleid å lage «vanlig» pizza uten såkalt italiensk bunn, så det kunne vært spennende å prøve det en gang. :)

  5. Me, myself and I sier:

    Det ser ut til at det var den gamle bloggen min som ble linket. Men nå skal det være riktig tror jeg. :)

  6. Agleh Nosavggyrt sier:

    Hva mener du om sider som deiligst.no?

    Tror du det er verre eller bedre å være ung i dag, enn i tiden før alle hadde nettilgang og egne mobiltelefoner?

    Hvorfor er du så streng når det gjelder rettskriving? Hva mener du konsekvensene av dårligere språk er? Er det viktigere å være god på ETT språk, eller passe god på flere? Kvantitet eller kvalitet altså.

    Mener du du er en typisk norsk jente på din alder? Er du en typisk trønder? Annet? Hva er det i så fall som gjør deg typisk, eller u-typisk.

    Mener du det er noen forskjell på folk som vokser opp i byer, og folk som vokser opp på mindre steder rundt om i Norge? Foreksempel når det gjelder interesse for kultur, sosial kompetanse, forhold til naturen og verden forøvrig osv. Hva er i så fall forskjellene, og er du et resultat av din egen oppvekst i så måte?

  7. siljeste sier:

    Ukontrollerbart nesehår eller uregjerlige øyebryn?

    Sachsenhausen eller Auschwitz?

    Walters mandler eller Daim?

    Gnagsår på foten eller kvise på overleppa (som gjør vondt hver gang du snakker)?

    Beste konsertminne?

    Beste barndomsminne?

    Beste klem?

    Største tann?

    Tilstand på venstre lilletånegl?

    Brusk eller brann?

    Pelsvest eller joggebukse?

    Ari Behn eller Claus Wiese?

    Begrunnelser er kjærkomment.

  8. Tilbaketråkk: Habanerokylling med kremost | Radiojente

  9. bananen sier:

    hvorfor så ekkel?

  10. Tilbaketråkk: Spørsmålsrunde 1: første del | Radiojente

  11. Tilbaketråkk: Hurra for Radiojente | Radiojente

Legg igjen en kommentar

