Metal Merchants 2011

Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. For en helg! I løpet av to dager har jeg møtt noen av mine største idoler, sett utrolig kule konserter, møtt venner og kjente jeg sjelden ser – alt på grunn av en av verdens kanskje beste nisjefestivaler – Metal Merchants 2011.

Riktig fottøy er viktig.

Metal Merchants ble i år arrangert for tredje gang. Festivalen har som mål å bringe gamle heavy metal-helter til Norge. Her er det bandene, publikum og arrangørenes egen smak som står i fokus. Vi har vært med på festivalen en gang tidligere, og visste at det kom til å bli bra. Du kan lese om Metal Merchants 2010 hos Radio Revolt.

Min gode venn Thomas som DJ Dundrix på Unholy.

Selve festivalen ble arrangert på John Dee, men etter konsertene var det greit å ha en stampub å gå til. De fleste publikummerne og artistene stakk innom metalpuben Unholy. Den ligger litt utenfor allfarvei, men enhver rocker med respekt for seg selv bør kjenne sin besøkelsestid. Bra musikk, trivelige folk og hyggelige priser.

Heavy metal-legendene i Jaguar og meg.

På oppdrag fra Eternal Terror gjorde jeg intervjuer med Elixir, Jaguar og Danny Lilker fra Nuclear Assault. Jeg kommer til å legge ut både festivalomtale og intervjuer på Eternal Terrors sider, så jeg skal ikke gå inn på flere detaljer her på bloggen. Lenker kommer så fort jeg har fått det ferdig!

Det ser dessverre ut til at Metal Merchants ble arrangert for siste gang nå. Jeg krysser likevel fingrene for flere superbe festivalopplevelser i hovedstaden også i framtiden. Er det rart jeg gjerne skulle ha flyttet til Oslo?

Danny Lilker fra Nuclear Assault på scenen.

Liker du å dra på festival?

Hvilken musikk hører dere lesere på, egentlig?

 

 

Dette innlegget ble publisert i Musikk og konserter og merket med , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

3 svar til Metal Merchants 2011

  1. Asgeir sier:

    Faen er en smule kjip feeling å ha gått glipp av dette altså…

  2. Tilbaketråkk: Intervju med Danny Lilker fra Nuclear Assault | Radiojente

Legg igjen en kommentar

