Bloggutfordring

Jeg har litt dårlig samvittighet nå. I disse dager har jeg rett og slett ikke tid til å blogge fyldige og gjennomtenkte innlegg jevnlig. Men at jeg ikke har tid er egentlig bare positivt for min del. Jeg har nemlig mange tråder ute, en god del avtaler og et par spennende ting på gang her og der. Siden jeg ikke vet noe sikkert lar jeg være å fortelle mer foreløpig. ;) Den som er desperat etter å vite hva jeg driver med kan følge meg på Twitter.

Akkurat nå har jeg litt ledig tid, og i stedet for å skrive et halvdårlig grammatikkinnlegg (sånt tar mye mer tid enn man skulle tro) fyller jeg heller ut en bloggutfordring! Jeg fant denne hos Åse. I stedet for å skrive ett slikt innlegg hver dag, det er utrolig kjedelig når bloggere gjør det, korter jeg det ned litt og svarer på alt nå.

Dag 1Fortell om forholdet du er i eller om singeltilværelsen
Jeg er i et lykkelig forhold med samboeren min Jonas. Kunne ikke hatt det bedre! Men Jonas har ikke lyst til å være med på bloggen, og det må jeg respektere. Derfor kommer jeg ikke til å skrive så mye om ham.

Dag 2Hvor vil du være om 10 år?
Om ti år har jeg et eget radioshow på en stor radiokanal. Det er enten et musikkshow eller et språkprogram.

Dag 3 – Ditt syn på narkotika og alkohol
Kort sagt: jeg er anti-narkotika og anti-tobakk. Alkohol i moderate mengder er forbeholdt festlige lag.

Dag 4 – Ditt syn på religion
Personlig synes jeg ikke menneskeheten trenger religion, men folk må selv velge hva de vil tro på og om de skal tro på noe. Det eneste jeg tror på er Darwin. :)

Dag 5 – En del av livet ditt du ikke savner
Ungdomsskolen, haha! Neida, jeg vet faktisk ikke. Jeg tenker på mange av livets perioder med vemod og savn i blant. Alt har sin sjarm. Men akkurat nå er jeg veldig glad for at jeg er ferdig med å studere.

Dag 6 – Skriv 30 interessante fakta om deg selv
Det får nesten bli et eget innlegg.

Dag 7 – Stjernetegnet ditt og om det passer personligheten din
Jeg er tvilling. Stjernetegnet passer på mange måter, men det er også ting jeg ikke kjenner meg igjen i. Jeg tror jeg er litt mer stabil og mindre barnslig enn det den «typiske tvillingen» er.

Dag 8 – En tid når du var tilfreds med livet ditt
Jeg er ganske tilfreds nå, jeg. Det eneste jeg mangler er en heltidsjobb, men det kommer sikkert snart.

Dag 9 – Hvordan du håper framtiden vil være
Trygg, morsom og variert.

Dag 10 – Diskuter din første kjærlighet og ditt første kyss
Det er virkelig ikke noe å diskutere, haha! Men alle må gjennom det. :)

Dag 11 – 10 favorittsanger
Dette må jeg tenke nærmere gjennom før jeg kan svare. Æsj, nå angrer jeg på at jeg begynte å svare på dette. Men jeg kan i hvert fall nevne Proud – Echoes from the Past. Den hører jeg mye på akkurat nå.

Dag 12 – 10 favoritt artister
Det er flere enn ti! Jeg kan nevne Amorphis, Death, Angel Witch, Dark Angel, Nightingale, Darkthrone, Judas Priest, Immortal, Proud, Manilla Road, Atrox, Tyrant, Sodom, Sarcófago, Possessed, Type O Negative, Ostrogoth, Heavy Load, Pantera (før Cowboys from Hell), Metallica (de tre første), Marillion, Lordian Guard, Omen, Carcass… Jeg kunne holdt på i en evighet.

Dag 13 – Et sted du vil flytte til eller besøke
Jeg vil flytte til Oslo eller Bergen. Forandring fryder!

Dag 14 – Ditt tidligste minne
Jeg husker at jeg gikk ned trappa for å få pappa til å dempe musikken i stua da jeg var rundt to år. Av en eller annen grunn dukker trappa og pysjen fra den dagen opp i minnet med jevne mellomrom. For et uinteressant minne.

Dag 15 – Dine favorittblogger
Det er flere! Fotballfrue, Mewkid og Iselin Pettersen troner høyest akkurat nå.

Dag 16 – Ditt syn på populærmusikk
Mye dårlig, men noen blinkskudd i ny og ne. Radiostasjonene har mye å gå på når det gjelder å plukke ut mer som holder høy kvalitet. NRK er flinkest til å satse her, mens andre kanaler ofte venter og ser om en låt er populær andre steder før de tør å ta den inn. Hadde ikke NRK turt å satse, hadde sannsynligvis ikke Odd Nordstoga vært populær i dag.

Dag 17 – Høydepunkter og nedturer det siste året
Høydepunkter: festivalturer, finlandstur 2010, sommeren og de få solrike dagene, da jeg fikk fanbrev i posten, 17. mai, Riga-tur 2011 og mange smågleder hjemme, på jobb og på skolen. De minste høydepunktene er egentlig de beste.
Nedturer: Det trenger dere vel ikke å vite? ;)

Dag 18 – Hva tror du på?
Klisjéuttrykket «stå på-vilje».

Dag 19 – Fortell om hobbyen din
Jeg liker å male, tegne, forme leire og skjære i tre. Jeg gjør det dessverre altfor sjelden. Her er en backpatch jeg har malt f.eks. Ellers har sikkert de fleste fått med seg at jeg liker å reise på festivaler, se konserter, høre på musikk og spille piano. Bloggen kan vel også betegnes som en hobby.

Dag 20 – Hvor viktig synes du at utdanning er?
Det er veldig viktig at alle har de nødvendige grunnkunnskapene. Alle burde kunne lese, skrive og regne. Men jeg mener ikke at alle bør gjennom den samme teorien. Noen har bedre anlegg for praktisk arbeid, mens andre er mer teoretiske av seg. Ungdommene må tidligere få anledning til å velge løp. Her føler jeg at jeg kunne skrevet mye mer.

Dag 21 – En av favoritt tv-seriene dine
Seinfeld.

Dag 22 – Hvordan har du forandret deg de to siste årene?
Jeg har blitt mer voksen og mer selvsikker. Jeg vet hva jeg kan og jeg vet hva jeg vil.

Dag 23 – Bilder av fem attraktive kjendiser
Jeg tiltrekkes generelt sjelden av kjendiser. Bildene hadde uansett bare vist gutter fra undergrunnsband på 1980-tallet.

Dag 24 – Favorittfilmen din og hva den handler om
«Sällskapsresan I» er verdens beste film. Den handler om Ole (Jon Skolmen) og Stig-Helmer (Lasse Åberg) og et morsomt reisefølge på sydentur. Se den! Humoren er uslåelig.

Lasse Åberg i rollen som Stig-Helmer.

Dag 25 – En som fascinerer deg og hvorfor
Peter Steele, Type O Negatives nå avdøde vokalist og bassist. En styggpen, morsom og dyktig mann med en bunnløs depresjon, dyp stemme og stor kropp. Hvem andre brukte en kontrabass som en bassgitar? Han er dypt savnet (og en som kunne vært vist fram under spørsmål 23).

Peter Steele.

Dag 26 – Hva slags mennesker tiltrekkes du av?
Gutter med trange bukser, hvite hi-tops, langt hår og skinnjakke. Haha, neida, jeg regner med det ikke er det som menes. Jeg tiltrekkes av folk som er morsomme og synlige på en positiv måte, folk som ligner meg selv, folk en raskt finner tonen med. Det gjelder for begge kjønn, forresten.

Dag 27 – Et problem du har
Jeg har problemer med å holde meg i ro. Jeg «må» gjøre noe hele tiden.

Dag 28 – Noe du savner
Sol, sommer og varme. Det BØR bli bedre i år enn i fjor.

Dag 29 – Mål for de neste 30 dagene
Å komme nærmere hovedmålet.

Dag 30 – Oppturer og nedturer den siste måneden
Det har jeg ikke så lyst til å dele, egentlig. Jeg skjønner ikke greia med å dele alt på Internett. Dagbok skriver jeg med penn.

Dette innlegget ble publisert i Hverdag, Sosiale medier, Spørsmålsrunder og merket med . Bokmerk permalenken.

6 svar til Bloggutfordring

  1. Egentlig en ganske artig måte å gjøre det på. Er begrenset hvor mye du klarer å fylle ut på et poeng, og 30 dager med intetsigende svar er kanskje ikke noe for en blogg.. Får litt lyst å låne ideen din ;)

  2. Tilbaketråkk: 30 dager komprimert « Brødristerens Kontor

  3. Tilbaketråkk: Å nei. Jeg har blitt utfordret. Igjen. | Radiojente

  4. Tilbaketråkk: 30 dager komprimert « Veros Mentale Godtepose

  5. Tilbaketråkk: 30 interessante fakta om meg | Radiojente

Legg igjen en kommentar

