Kyllinggryte med bacon og karri

Dette er en kjempegod og enkel oppskrift jeg fant på Coop Mega for en stund siden. Det er ikke for ingenting at Megas slagord er «God middag!». Mega har nemlig mange fine middagstips dersom man trenger ny inspirasjon. De små lappene er gratis og lett å ta med seg hjem fra handlerunden.

Dette trenger du:
Til 4 personer
4 porsjoner jasminris
4 kyllingbryst i strimler
1 pk bacon i strimler
2 hvitløksfedd, hakkede
2 ts karri
2 ss mel
ca. 3 dl eplejuice
ca. 3 dl matfløte
1 gul paprika
1 rød paprika
1 pk sukkererter
salt og pepper
1 dl peanøtter

Slik gjør du:

1. Kok risen som anvist på pakken.

Kylling, bacon, fløte, hvitløk og paprika.

2. Stek kyllingstrimler og bacon i en kjele/dyp panne. Tilsett hvitløk og karri. Pudre over mel og spe med eplejuice og matfløte til en saus. Kok sausen i 5 minutter. Ha i paprika og sukkererter og kok videre i 5 minutter.

Eplejuice, udelikat utseende kyllinggryte, nydelig mat. Uten sukkererter og peanøtter, dog.

3. Smak til med salt, pepper og eventuelt mer karri. Dryss over peanøtter og server med ris.

Serveringstips:
Ha flere grønnsaker og frukt i gryten. Ananas og epler passer f.eks. bra. Du kan også servere med en deilig salat.

Hva med å gi meg et speilreflekskamera slik at jeg kan ta litt mer innbydende matbilder?

PS: Jeg er på forsiden av Femelle! :D

Dette innlegget ble publisert i Mat og merket med , , , , , , . Bokmerk permalenken.

5 svar til Kyllinggryte med bacon og karri

  1. Eva sier:

    SV: Jeg synes jeg kledde det trekkspillet, jeg. Kommer du og hører på meg når jeg blir proff på Nordre? Jeg kan spille ønskesanger også, jeg trenger bare litt trening først.

  2. Eva sier:

    Så bra! Jeg kan koble munnspill på trekkspillet, så har vi det også. Da mangler vi egentlig bare noen på banjo, og en hatt vi kan slenge på bakken. Jeg tror virkelig dette er måten å betale ned studielånet på, altså.

  3. Eva sier:

    Det får bli seint på mandag, jeg sover sikkert til tre-fire. Dessuten må jeg jo skaffe et trekkspill. Kanskje lære meg hvordan jeg får lyd i det også. Det kan være en start.

Legg igjen en kommentar

