Ny header?

Jeg skulle gjerne hatt en header som reflekterer litt mer av det bloggen handler om. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å skrive mer om musikk og radio, men etter hvert har det blitt stadig flere mat-, språk- og hverdagsinnlegg.

Dagens header er et utsnitt av et konsertbilde jeg tok i sommer, og har lite med noe som helst å gjøre. Jeg har holdt på litt i Picasa nå og forsøkt å lage en ny, men det blir liksom ikke noe bra.

Headerskisse.

Jeg er en amatør når det kommer til bilderedigering. Det eneste jeg kan er å tegne for hånd, og det hjelper lite. Bildeutvalget er for så vidt greit, men fargen er for rød og skrifta for …dum? Er dette noe å jobbe videre med, egentlig? Jeg blir gal.

Har dere noen ideer?

Dette innlegget ble publisert i Inspirasjon, Tegning og maling og merket med . Bokmerk permalenken.

2 svar til Ny header?

  1. Jeg har gitt opp header selv – jeg prøvde et utdrag fra en oppskrift, rennende saus, ei stund, men jeg har gitt opp oppskrifter så hva skal man ha da… har lite lyst å ha merkevarer der f eks… Header er vanskelig og viktigst er jo at man selv føler det passer.

    Stikkord slik du har på forslaget ditt der er jo en ide å bruke da – sier litt om hva det handler om uten masse tilfeldige bilder.

    • Radiojente sier:

      Ja, det var det jeg tenkte. Flere bilder og noen ord som beskriver hva bloggen dreier seg om osv. Jeg jobber også med å finne et penere fargetema. Det er litt synd at headeren er så smal, for det begrenser mulighetene. Men samtidig misliker jeg svære headere som fyller hele skjermen. Jeg liker ikke å scrolle for å finne fram til teksten jeg skal lese, og jeg liker heller ikke å få retusjerte tryner i synsfeltet mitt hver gang jeg åpner en nettside.

Legg igjen en kommentar

