Pyntet til jul

I går ble jeg endelig ferdig med å pynte til jul. Jeg synes ikke huset trenger å bugne av nisser og røde duker, men treet skal være overpyntet. Det er noe av sjarmen.

Jepp, plastikktre.

Vi har et gammelt plastikktre, noe som er like greit når man ikke skal være hjemme hos seg selv i jula. Det gjør nytten selv om de ikke lukter så godt som ekte vare. Og det er faktisk ganske gøy å sette det sammen hvert år.

Vakre kuler.

Nesten alt vi har av pynt er over 50 år gammelt. Noe kan dateres så lang tilbake som til 1930-tallet om jeg ikke tar helt feil. Da jeg flyttet hjemmefra arvet jeg mye av farmors julepynt. Jeg har verken hjerte eller lyst til å bytte den ut.

Julekuler og en liten fugl.

Er det rart jeg ikke klarer å la overpyntingen være?

Nisser og hjerter.

Nissene på bildet er svært gamle, men jeg vet dessverre ikke når og hvor de er kjøpt. Julehjertene er også fine. Noen av dem har bilder av nisser, mens andre har bilder fra juleevangeliet.

Ferdig pyntet tre.

Blitsen dreper virkelig alt som er av stemning. Det er på tide å skaffe seg nytt kamera, tror jeg. Men det ble jo koselig, ble det ikke?

Har du pyntet til jul?

Dette innlegget ble publisert i Design, Jul og høytid, Oppussing og interiør og merket med , , , , , , . Bokmerk permalenken.

4 svar til Pyntet til jul

  1. Agleh Nosavggyrt sier:

    Dette så koselig ut! Og du må hilse Pær fra meg ja! :-D

  2. landsbyjenta sier:

    Digger de hjertene på treet, de med juleevangeliet på:) Er de skikkelig gamle?

Legg igjen en kommentar

