Ferdigpakket: antrekk og sminke

Nå har jeg pakket ferdig! Jeg har med tre forskjellige antrekk, sminke og hårspray (i tilfelle vi møter på festligheter), varmt yttertøy (det er meldt 17 minusgrader), to par sko, håndveske, avtalebok og andre nødvendigheter. Siden jeg alt er samlet på ett sted nå, tok jeg noen bilder av både klær og sminke:

Antrekk 1: topp fra Freequent og skjørt fra Gina Tricot.

Jeg liker blondetoppen fra Freequent kjempegodt. Den har nydelige detaljer, og passer også fint til bukser. Skjørtet tar liten plass, og med det i bagasjen har jeg et pent antrekk i bakhånd.

Antrekk 2: Strikkekjole fra Risøe og underkjole fra B-Young.

Når det er meldt et tosifret antall minusgrader er det greit å ha med varme klær. Denne strikkekjolen er kjempegod, og med underkjole blir den ekstra varm.

Ansikt: Concealer i fargen "ivory" fra Max Factor, mineralpudder i fargen "03 light honey" fra IsaDora, øyenskygge i fargen "champagne" fra Prestige, rouge i fargen "62 rosewood" fra Maybelline.

Jeg pleier som regel ikke å sminke meg til hverdags, for jeg er av den oppfatning at man skal like sitt naturlige selv. Men det er moro å male ansiktet når en først skal pynte seg. Concealeren dekker godt, og pudderet er ikke så verst. Men jeg tror jeg skal prøve en annen type neste gang. Øyenskyggen bruker jeg til skyggelegging av kinnbena, mens rougen påføres sparsomt på eplekinnene.

Infailible lip liner i fargen "708 always toasted" fra L´Oréal, leppestift i fargen "sweetie A30" fra MAC, leppestift i fargen "257 sunset blush" fra L´Oréal.

Jeg foretrekker leppestifter som ligger nær leppenes naturlige farge. Disse gir både glød og glans, og framhever leppene godt. De sitter også bra.

Øyenskygge i fargekombinasjonen "425 dawning gold" fra Max Factor, øyenskygge i fargekombinasjonen "45 purple haze" fra IsaDora.

Jeg vet ikke om jeg skal ta med meg alle skyggene, men de tar jo ikke stor plass? Max Factor-skyggen fungerer fint når en vil sminke seg naturlig, mens  den lilla IsaDora-skyggen framhever de grønne øynene mine.

Maskara lash extention effect i fargen "black" fra Max Factor, maskara volum express i fargen "glam black" fra Maybelline, eyeliner i fargen "silver grey" fra Maybelline, øyenbrynspenn i fargen "grey brown" fra Gosh, eyeliner i fargen "009 golden globe" fra Gosh, eyeliner i fargen "white" fra Gosh.

Max Factor-maskaraen forlenger vippene, mens Maybelline-maskaraen gjør dem fyldigere. Dersom jeg vil ha et dramatisk blikk bruker jeg begge, men til hverdags holder det med én type. Grå eyeliner er fint å ha. Den er mørk, men gjør ikke sminken så «hard». Jeg har naturlig mørke bryn, men jeg jevner dem ut med øyenbrynsfarge når det trengs. Denne typen fra Gosh har en finurlig børste i den ene enden.

Den gylne eyelineren bruker jeg sjelden, men den passer med de gylne skyggene på forrige bilde. Hvit eyeliner er perfekt når man vil åpne blikket og gjøre øynene større. Hvitlineren er min helt når jeg egentlig er trøtt, men bør se våken ut.

Green eyes intensifier-skygger fra Studio Secrets i fargene "600", "321", "380".

To av eskene gikk i stykker da jeg snublet og falt, så skyggene drysser over alt selv om jeg har pakket dem inn. Men jeg elsker denne trioen. Fargene er nydelige og nøytrale, og framhever øynene mine. Jeg bruker ofte skygge «380» sammen med den lilla duoskyggen på forrige bilde.

Neglelakk i fargen "900 ruby fruit" fra Maxx Factor, blank neglelakk fra H&M, neglelakk i fargen "206" fra Depend.

Litt neglelakk må en ha med. Den mørkerøde fra Max Factor fikk jeg gratis på Vita, og det merkes at den var gratis. Fargen er fin, men penselen gjør påføringen vanskelig og ujevn. Blank neglelakk er fin å bruke under og over hovedlakken, og gjør at fargene holder lenger. Den grå lakken er kanskje den fineste jeg har. Depend er billig, men bra.

Sånn. Nå jeg jo bare havne på topplista?

Dette innlegget ble publisert i Antrekk, Reise, Sminke og merket med , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

