Judas Priest gir seg

Å bli vekket med nyheten om at Judas Priest legger ut på avskjedsturne i sommer, er en dårlig måte å våkne på. Judas Priest er ett av de bandene jeg setter virkelig høyt, og jeg kan med hånden på hjertet si at de har gitt meg en av de beste liveopplevelsene noensinne. I 2008 besøkte de Trondheim. Klikker du på lenken kan du lese min anmeldelse av konserten.

Judas Priest, 1981. Fra fotoshooten til "Point of Entry"-plata.

Judas Priests avskjedsturne annonseres i en pressemelding på hjemmesiden til bandet. Etter nesten 40 år med heavy metal er det nå slutt. Priest er blant tidenes mest innflytelsesrike heavy metal-band, og har satt sitt preg på flere generasjoner med musikere og fans.

Epitaph-turneen i 2011 blir deres siste, og de lover å avslutte med et smell. Bandet skal innom storbyer over hele verden og spille låtene som gjorde Judas Priest synonymt med heavy metal. Turneen starter i Europa, og noen datoer er allerede sluppet:

9. juni: Sweden Rock Festival, Sverige
11. juni: Sauna Festival, Finland
17. juni: Copenhell Festival, Danmark
19. juni: Hellfest, Frankrike
22. juni: Gods of Metal Festival, Italia
25. juni: Graspop Festival, Belgia
23. juni: High Voltage Festival, England
5. august: Wacken Festival, Tyskland

Judas Priest, 2008. Bilde fra Nostradamus-shooten.

Jeg skal på minst to av konsertene om jeg så må leve på vann og brød fram til da. Siden datoene foreløpig er såpass spredt, kan det hende de kommer innom Norge og flere andre land også. Her er det bare å følge med.

Kjæresten min er en av verdens største Judas Priest-fans, og han har hjulpet meg med å plukke ut fire videoer som dekker karrieren deres fra 1975-2005. Her presterer bandet på sitt aller beste!

Vi sees på en Priest-konsert i 2011!

Dette innlegget ble publisert i Musikk og konserter, Video og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Judas Priest gir seg

  1. Tilbaketråkk: Nyttårsforsetter 2011 | Radiojente

Legg igjen en kommentar

