Julemarked i Helsinki

Om halvannen uke reiser søsteren min, Silje, mamma og jeg til Finland. Halve familien vår bor i Tampere (Tammerfors), så vi skal besøke dem, handle julegaver og tilbringe god, gammeldags kvalitetstid i lag. Søsteren min studerer i Bergen, så vi ser hverandre altfor sjelden. Derfor skal det bli deilig å bare være oss jentene i noen dager.

Når man først er i Finland, kan man like gjerne stikke innom hovedstaden Helsinki og det tradisjonelle julemarkedet på Det gamle studenthuset. Markedet har blitt arrangert siden begynnelsen av 1980-tallet og er et perfekt sted for en hyggelig julehandel.

Det gamle studenthuset. Bilde fra wearehelsinki.fi.

Omkring 100 håndverksarbeidere fordelt på to etasjer selger bl.a. egenprodusert håndarbeid, julemat, bakverk, lys, dekorasjoner, klær, smykker, postkort og kunst.

Oversiktsbilde fra markedet. Bilde: OY UNICAFE AB.

Hvor: Vanha Ylioppilastalo (Det gamle studenthuset), Mannerheimintie 3, 00100 Helsinki.
Når: Mandag-fredag: 11-20, lørdag-søndag: 11-18 fra 12.-22. desember.

Fra julemarkedet. Bilde: kotijakeittio.fi.

Jeg lover å vise frem både bilder og innkjøp så fort jeg har vært der. Gleder meg!

Skal du på julemarked? Hvor da?

Dette innlegget ble publisert i Design, Inspirasjon, Jul og høytid, Radiojente tipser, Reise, Shopping og merket med , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Julemarked i Helsinki

  1. Tilbaketråkk: Finlandstur: innkjøp | Radiojente

Legg igjen en kommentar

