Spilleliste: julemusikk

Nå er det mindre enn to timer til 1. desember, og da må det være lov til å høre på julemusikk! Jeg har aldri vært noen tilhenger av Spotify. Mye fordi musikkutvalget er dårlig (sånn blir det når man hører på obskur heavy metal til vanlig), men også fordi det ikke er fysisk. Ja, jeg er av den typen som fortsatt hører på CD’er og LP’er. Jeg liker det håndfast.

Men jeg vet det er mange andre Spotify-tilhengere der ute. Derfor har jeg laget en spilleliste med julemusikk for dere i nettopp Spotify! Klikk på lenken for en herlig liste med julestemning.

Her har jeg tatt med noen av mine favoritter, blant annet

  • Wham! – Last Christmas
  • Shakin’ Stevens – Merry Christmas Everyone
  • Travellin’ Strawberries – It’s hard to be a Nissemann
  • Mud – Lonely This Christmas
  • Elvis Presley – I’ll Be Home for Christmas
  • The Drifters – White Christmas
  • Dean Martin – Let it Snow! Let it Snow! Let it Snow!
  • Tommy Körberg og Sissel Kyrkjebø – Julen är här
  • The Ronettes – Sleigh Ride
  • Bing Crosby – Winter Wonderland
  • José Feliciano – Feliz Navidad
  • Ljå – Et barn er dødt i Betlehem
  • Hans Rotmo – Vårres Jul
  • King Diamond – No Presents for Christmas
  • Rein Alexander – O Helga Natt (det skulle vært Jussi Björling, men den hadde ikke Spotify. Ikke rart jeg misliker konseptet)

…og mange, mange flere. Håper du også finner noe du liker på listen!

Jeg fant ikke noe bilde av meg selv med julenisselue på ennå, så dere får nøye dere med et bilde fra fjorårets juleøltest:

Legg merke til julekortholderen på veggen, lilla lys i stakene og snø på bakken. Mer julete blir det ikke.

Hva er din favorittjulesang?

Dette innlegget ble publisert i Jul og høytid, Musikk og konserter, Spillelister og merket med , , . Bokmerk permalenken.

7 svar til Spilleliste: julemusikk

  1. siljeste sier:

    Artig. Jeg har laget en veldig lik post som din nå nettopp, uavhengig av deg! Artig. Fikk faktisk noen julesangtips her. Tenk at jeg hadde glemt et par av disse klassikerne!

  2. Eva sier:

    Jeg liker Jul i bakgården, jeg. Fin.

  3. Espen Skarsbø Olsen sier:

    Du må da ikke glemme Santa Baby! http://open.spotify.com/track/3VKhpTMXtNm88TEB8U11zB

  4. studentmor sier:

    Flockharts versjon er veldig søt, men du vet jo min smak er en smule mer «søt» enn din! ;)

  5. Tilbaketråkk: Del 2: Hvordan pynte til jul i en liten hybel | Radiojente

Legg igjen en kommentar

