YOU want ME!

Kreativ gullgruve full av ideer søker arbeidsplass! Ditt firma bør ansette meg sporenstreks. Ellers kommer noen andre deg i forkjøpet og da vil du angre resten av ditt liv. Ta kontakt for alt av radio-, musikk-, språk- og tegneoppdrag nå!

Jeg har så mange ideer for tiden at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av dem. I skrivende stund har jeg sytten – 17 – kladder som bare venter på å bli renskrevet og publisert. Jeg føler meg som en utømmelig kilde av kreativitet og klør etter å gjøre noe med det. Noe får jeg utløp for her på bloggen, men det er så mye annet jeg vil vise til så mange fler.

Se på dette blidspente trynet. Sikker på at dere ikke har bruk for meg?

Jeg vet jo at det er helt normalt å være arbeidssøker en stund når man har studert humanistiske eller samfunnsvitenskapelige fag. Jeg vet at drømmejobben ikke detter ned i fanget på en. Derfor saumfarer jeg stillingsannonser og relevante firmanettsteder hver eneste dag. Men det er klart: blir jeg gående for lenge uten fast arbeid, går jeg tilbake til å kokkelere, servere og stå i kassen igjen. Mye heller det enn å ikke ha noe å gjøre.

Denne bloggen er relativt fersk, og det kan derfor virke uklart hva den egentlig dreier seg om. Foreløpig har jeg introdusert temaer som matlaging, kaninhold, blogganbefalinger, ukas artist, ukas moro, språkspalten, tegning og maling, oppussing og interiør. Disse kategoriene kommer til å gå igjen med jevne mellomrom.

Men jeg har også planer om å utvide noen av kategoriene, samt legge til noen flere spalter og temaer. Foreløpig har jeg disse ideene:

  • Lydbloggen: jeg skal forsøke å lage minst to radioreportasjer i måneden og legge dem ut her. Jeg har allerede planlagt tre forskjellige innslag, og de kommer på bloggen så fort jeg har spilt dem inn og redigert dem
  • Nostalgi: av og til kommer jeg til å legge ut nostalgiske bilder, videoer og tilbakeblikk. Det kommer i hvert fall ett tilbakeblikk i løpet av de nærmeste dagene
  • Videointervju: i forbindelse med mitt gamle program Hammartid og webzinet Eternal Terror, der jeg fortsatt er journalist, har jeg spilt inn en del videointervjuer. Disse vil bli lagt ut her.
  • Ti punkter: ett tema – ti punkter. Dette kommer sannsynligvis til å bli publisert som lister over f.eks. ti ting man trenger, ti ting man kan gjøre dersom…, ti ting man bør huske hvis… osv.
  • Dilemmaer: når jeg finner interessante dilemmaer kommer jeg til å dele dem med dere. Etter en forhåpentlig vellykket diskusjon vil jeg revidere kommentarene som har kommet inn og lage et nytt blogginnlegg av det. Da blir blogginnlegget delvis forfattet av dem som leser bloggen.

Jeg har enda flere tanker i hodet, men jeg kan ikke avsløre alle på en gang. Men en ting kan jeg si, og det er at dette aldri vil bli en såkalt «rosablogg». ;)

Hva synes dere? Er dette gode ideer? Hva vil dere lese, egentlig?

Dette innlegget ble publisert i Inspirasjon, Jobb og studier og merket med , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

