Radiojente, en profesjonell kopist

Det er kanskje det jeg skal bli. Enhver metalhead med respekt for seg selv har en skikkelig backpatch på dongerijakken/dongerivesten.

Mange går til innkjøp av ferdiglagete patcher, men de skikkelig harde maler dem selv! Foreløpig har jeg kopiert to forskjellige albumcovere for hånd og sydd dem på jakkene mine. Jeg tenkte å vise dere utviklingen fra opptegning til ferdig produkt.

Originalen:

Tøymaleriet mitt fra start til slutt:

Det ble ikke så verst, men det kunne blitt enda bedre dersom jeg hadde hatt tynnere pensler. Tøymaling har også en tendens til å skli litt utover når det trekker inn i tøyet.

Jeg begynte med å dele originalbildet, et LP-cover, inn i ruter (dette har jeg dessverre ikke bilde av). Deretter tegnet jeg opp de samme rutene i et mindre størrelsesforhold på et hvitt tøystykke og skisserte bildet med bløt blyant. Til fargeleggingen har jeg brukt stofftusjer og stoffmaling. Etter det ferdige produktet har tørket må det strykes slik at fargen setter seg. Tøymaling skal tåle 40 grader i vaskemaskin, men jeg har foreløpig ikke turt å vaske jakkene. Det skal dog sies, man er ikke metal om man vasker dongerijakken!

Dersom det er interesse for det kan jeg legge ut en oversikt over malingen, tusjene og penslene jeg har brukt.

Vil dere se flere tegninger og malerier? Er det noen av dere som maler?

Dette innlegget ble publisert i Tegning og maling. Bokmerk permalenken.

4 svar til Radiojente, en profesjonell kopist

  1. Agleh Nosavggyrt sier:

    Ja, dette var knalltøft! Legg ut mer av dette. Dette er jo sånn du blir forguda for på etsy også. Just sayin’

  2. Tilbaketråkk: Stjel stilen: thrash metal-fan | Radiojente

  3. Tilbaketråkk: Bloggutfordring | Radiojente

Legg igjen en kommentar

