Å blogge, eller ikke blogge

Det har jeg tenkt på mange ganger. Bloggsfæren er både engasjerende, spennende, irriterende, overmoden, interessant og skremmende. Jeg følger med på flere blogger og er imponert over det noen av toppbloggerne har fått til. Tenk å tjene penger på å skrive om hverdagen sin! Det høres herlig ut, men det er neppe lett.

Jeg har ingen ambisjoner om å havne på blogglistene. I hvert fall ikke ennå. Drittslenging i kommentarfeltet, medieoppmerksomhet, spørsmålet om hvor privat man skal være og alt det andre som følger med, har vært med på å utsette oppstarten av en egen blogg. Men nå har jeg altså tatt steget og laget en likevel.

Jeg har nettopp fullført en mastergrad i musikkteknologi. Det er rart å ikke være student lengre. Jeg har gått fra å skrive oppgave i ti timer og jobbe i sju timer fem dager i uka til omtrent ingenting. Det føles tomt. Heldigvis har jeg en del oppussingsarbeid å gjøre, oppskrifter å prøve og motiver å male. Jeg skal nok få tiden til å gå. Likevel håper jeg at jeg kaprer drømmeyrket om ikke så altfor lenge. Det er trasig å gå uten jobb.

Helle på jobb. Foto: Silje Marlen (http://siljemarlen.com/)

For tiden har jeg bare et tilkallingsvikariat som programleder på radio. Jeg er meget glad i jobben min, men akkurat nå ser det ikke ut som det blir noen ledige fulltidsstillinger der på en stund. Den månedlige inntekten er uforutsigbar, og jeg må derfor se meg om etter noe annet. Jeg saumfarer stillingsannonser og aktuelle firmanettsteder hver eneste dag, skriver søknader og ringer rundt. Jeg er forberedt på at det kan ta tid, for mediebransjen er ikke nødvendigvis den letteste å komme inn i. Heldigvis har jeg mye erfaring, og jeg vet jeg har noe å komme med.

Spørsmålet er om jeg har noe å tilføye i bloggverdenen. Neppe. Men det kan jo hende det blir gøy likevel?


Dette innlegget ble publisert i Sosiale medier og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

